Saturday, July 15, 2006

Liek, teh wutev...

Niisiis. Vendementi foorumis puhkes ühe tsitaadi pärast päris paras... sõda. Ma arvan, et nii võib seda antud tingimustes nimetada küll.

Juhtus see teemas, kus üritati selgeks teha, kas paremad on kassid või koerad (algul polnud teema küll selle eesmärgiga loodud, kuid lõpuks kujunes asi nii välja). Dru tsiteeris siis paari ühes teises teemas minu postitatud rida (tõestamaks lihtsalt, et koerad jäävad oma omanikele lõputult truuks samas kui kasside jaoks on olulisem territoorium, kus nad elavad):

"See artikkel tuletas mulle meelde selle, kuidas üks mees pani oma koera kotti, koti suu sidus auto summuti külge, sõitis siis koti lohisedes prügimäele ja viskas koera koos kotiga sinna. Järgmisel hommikul oli (ikka veel elus) koer tagasi tema ukse ees. Talk about loyalty, huh?".

Millegipärast hakati selle eest kohe mulle näkku panema, mida ma esiteks ei mõista seetõttu, et tsiteerijaks oli Dru, teiseks seetõttu, et too postitus oli tehtud hoopis teises kontekstis ja omas algselt hoopis teist eesmärki ning kolmandaks sellepärast, et mina ei saa midagi parata selle suhtes, mis on juhtunud.

Liige nimega Harsh hakkas kohe pikalt-laialt rääkima sellest, kuidas see pole normaalne, et koer niimoodi omaniku juurde tagasi läheb ja mida iganes veel. Ma vastasin talle, et see on instinkt, mille koerad on pärinud huntidelt. Ka viimastel on kari, milles nad võivad olla ka kõige madalamal positsioonil kõigi peksukottideks ja jääda suurema osa ajast söömata; sellegipoolest ei lahku hunt oma karja juurest, sest see kari on tema oma, tema pere, millel on juht. Koeral on samamoodi vaja karja ja karjajuhti. Tolles kõneainet andnud näites polnud koeral ühtki teist karjajuhti, kelle juurde minna ja seetõttu pöörduski ta tagasi oma (pahatahtliku) omaniku juurde. See on minu seisukoht.

Harsh ei uskunud, et ma kunagi elus vägivalda näinud oleksin (mõni aeg varem tunnistasin talle, et olen küll, ja mitte vähe), kuna mul sellised seisukohad on.

Ma ei saa lihtsalt sellest aru, miks ta paneb mu mineviku kahtluse alla paari rea pärast, mille üle meie seisukohad ei ühti? Tema peab koera käitumist instinktide allasurumiseks ja ebanormaalseks. Mina leian hoopis, et koera jaoks oli see ainuke õige viis tegutseda (kuid ma ei öelnud kordagi, et seda normaalseks pean, väitsin otse vastupidist). Seepeale süüdistas Harsh mind selles, et ma kordagi inimestevastast vägivalda puudutanud ei ole ja ei usu, et ma kunagi elus vägivalda kogenud oleksin, kui mind selle teema juures ainult loomad huvitavad.

Minu arust oli jutt kogu aeg loomade vastasest vägivallast. Või olen ma midagi vahele jätnud?

Öelge nüüd, kas ma tõesti olen midagi nägemata jätnud? On mu seisukohad tõesti nii valed? Kas mul on tõesti abi vaja, nagu Harsh väidab (*roflmao* - tõesti)?

(Kui keegi tahab täpsemat ülevaadet, siis selle võite saada lugedes Vendemendi foorumi Vaidluste Toa teemat "Koerad ja kassid".)

No comments: