Thursday, August 30, 2007

Isale

Kallis isa,

Ma ei tea, kas sa seda kirja kunagi näed või loed. Ma leidsin lihtsalt äkitselt, et mul oleks vaja sulle kõik ära rääkida ja seda ma nüüd ka teen. Kui sa neid sõnu oma silmaga nägema ei juhtugi, siis ma loodan, et mu mõtted sinuni mingit pidi siiski jõuavad. Olgu sa kus tahes, elus või mitte, ma olen alati sinuga olnud ja sinuga ka jään. Järgnev on sulle.

Tegelikult on raske kusagilt alustada.

Sa ei kujuta vist ettegi, kui palju kordi ma olen mõelnud sellest, milline võiks olla meie kohtumine. Kas me vaatame teineteist kui võõrad? Kas me tunneme teineteise silmis midagi ära? Kas ma tunneksin sinu juures veel seda kodust tunnet, mida ma alati olen arvanud, et sa võiksid minus tekitada, kui sa oleks jäänud? Või oleks meie vahel tühjus? Mida me teineteisele ütleksime? Kas me nutaks? Oleks sõnatud? Milline sa üldse välja näeks? Kas sa tunneks mu instinktiivselt ära kui oma (minu andmete kohaselt) ainsa tütre?

Ja siis, pärast kõiki neid küsimusi tuleb see, mille vastust ma kõige rohkem kardan: elad sa veel üldse? Mulle on räägitud võimalusest, et sa oled juba mulla all. Ja hirm selle ees, et see tõesti nii on, on nii suur, et ma julgen vaevu seda endale tunnistadagi. Möödub vaevalt päev, mil ma ei kujutaks ette, kuidas ma seisan su haual, öeldes su kivisse raiutud nimele kõike seda, mida ma sulle endale kunagi öelda ei jõudnud. Ja mõeldes sellest, et sa ei saanudki kunagi teada, kes ma olen. Missugune inimene su tütar õieti on.

Isa, ma armastan sind. Ma armastan sind nii väga. Ema ju armastas ka. Ta armastab sind kindlasti ikka veel, aga mitte enam samamoodi. Tal oli vaja edasi minna. Tal oli ilma sinuta raske. Sa ei kujuta ette, kui raske tal oli. Kui raske meil kõigil oli. Sa muutsid meie kõigi elu, kui sa läksid. Mitte just paremuse poole. Aga me armastame sind ikkagi.

Aga mind painab siiski miski. Kui sa meid nii väga armastasid (ma lihtsalt TEAN, et armastasid), siis miks sa läksid? Miks sa meid maha jätsid? Miks sa nii tegid? Kas sul oli tõepoolest mujal parem? Kas meil oli midagi puudu, mida sul vaja oli? Kas mina polnud piisavalt hea?

Ma igatsen sind nii väga, et ma ei oska seda lihtsalt sõnadesse panna. Ma tunnen pidevalt, et mul on nii palju puudu jäänud. Mu ema teeb suurepärast tööd, kuid isegi tema ei suuda sind asendada. Mitte keegi ei suudaks. Mitte keegi polegi seda kunagi teinud. Mul on kogu elu vaja läinud sind, aga sind lihtsalt ei ole. Mul on vaja isa, aga ta läks ära. Ta lihtsalt läks minema.

Sa ei kujuta vist ette ka, kui valus see on.

Ma ei heida sulle midagi ette, ära sellest valesti aru saa. Ma ei tea, miks sa tegid nii nagu tegid, kuid kindlasti oli sul selleks põhjus. Ma lihtsalt tahaks teada, milline see on, sest praeguses teadmatuses tekivad igasugused mõtted. Olgu see põhjus nii kole kui tahes, see oleks siiski parem kui mitte midagi. Ma ei süüdista sind milleski. Ma olen sulle juba ammu andeks andnud. Ma ei kanna su peale viha. Ma ei ole kibestunud. Ma olen lihtsalt kurb. Mul on valus. Ma ei tea isegi, milline mu isa välja näeb, sest meil lihtsalt pole sinust ühtegi pilti. Ja ma olen selle pärast kurb.

Ma tahaks lihtsalt teada, milline inimene sa oled. Tahaks, et mul oleks võimalus sinuga õhtuti diivanil istuda ja maailma asju arutada. Tahaks sinuga koos kartulit keeta ja automootorit tundma õppida. Tahaks sinuga koos kooli kiruda ja oma tulevikuplaane arutada. Tahaks kuulda sinu lapsepõlvest, sinu mõtetest, sinu arvamustest. Tahaks teada, mis värvi kardinaid sa elutuppa tahaks. Võib-olla oleks sul sellest hoopis ükskõik. Tahaks teada, mis marki autoga sa sõidaksid. Tahaks teada, mis on su lemmiktoit ja kas sa sibulat sööd. Tahaks teada, missuguseid riideid sa kannad. Tahaks teada, mis tunne on, kui isa pai teeb. Üle kõige tahaks teada, mismoodi su hääl kõlab. Tahaks kas või üks kord elus kuulda sind mulle head ööd ütlemas. Kas või üksainus kord.

Ma igatsen sind!

Aga kõik, mida ma praegu teha saan, on loota, et sa mind vähemalt südames maha pole jätnud. Nii halb sa ju ei ole.

Ma armastan sind.

Sinu Triinu

9 comments:

Anonymous said...

Ilus, see kiri. Kas sa oled proovinud teda üles leida? (muidugi oled..) - Kas ei ole ühtegi informatsioonijuppigi, mis aitaks temani jõuda?

Deira said...

Mul on ainult tema nimi (mis on suhteliselt levinud) ja sünniaasta. Rahvastikureigstrile pääsen ma ligi alles täisealisena ja sedagi vaid siis, kui nad minu avalduses esiletoodud põhjusi rahuldavaks peavad.

Anonymous said...

aga kas su ema või sugulased ka siis täpsemalt ei tea, kus linnas ta elada võiks, kasvõi millega tegeleb / tegeles, midagi ta ju peaks mäletama.. või kus koolis õppis, siis saaks niipidi kuidagi edasi otsida? sa mõtled- ainult eesnimi või täisnimi? Küllap ikka peavad rahuldavaks- mis nad tahavad pikka selgitust?

Deira said...

Rahvastikuregistris olevaid andmeid avaldatakse füüsilistele isikutele ainult mõjuva põhjuse olemasolul. Olemas on küll täisnimi, aga sõber Google on juba tõestanud, et eestis on selle nimega vähemalt neli inimest.

Ema ei taha mulle temast rääkida. Ta ei tea, kus ta elab, ei tea tema telefoninumbrit ega midagi. Keegi ei tea. Meie endine naabrinaine nägi teda kunagi vahetevahel turul, aga viimased neli aastat pole keegi teda näinud, kellelt ma küsinud olen.

Rahvastikuregistrit saan ma pommitama hakata järgmisel sügisel.

Mu ema ei toetaks nagunii mu plaani teda otsida. Ta on sellele juba vihjanud.

Anonymous said...

Sellest on kahju, et ema ei taha rääkida /toetada otsinguid :( aga sa aimad, miks ta ei taha rääkida?
Seega umbes üks aasta ootamist, enne kui tegutseda saad.hm. Aga need google' neli isikut, nende kohta oled midagi täpsemalt vaadanud- et võib-olla umbropsu saab midagi niipidi.

Deira said...

Nende Google'ist leitud inimestega on see probleem, et ma ei suuda kusagilt nende kontaktandmeid (kas või e-maili) ega isegi pilte leida.

Ma arvan, et emale on see lihtsalt nii valus teema, et ta ei taha seda üldse puudutada. Ja ma tean ka, et ta pole kuigi kindel, kas isaga kohtumine mulle hästi mõjuks või mind mingil viisil aitaks. Võib-olla kardab ta ka, et peab sel juhul ka ise talle silma vaatama, mida ta enam kunagi teha ei taha. Seda viimast on ta mulle öelnud.

Anonymous said...

Esialgu on see sinu ja su isa vaheline, tema ei pea temaga kohtuma. Kui ta üles leiad, siis oled just sina see, kes temaga suhtleb ja siis teed omad järeldused. Kui sa emaga hästi läbi saad, siis kindlasti tuleks seda ka jätkuvalt hoida, aga ma loodan, et sa uurid edasi ja jõuad ka kuhugi. (teemast kõrvale, aga üks su blogi oli ehasoo artikli kohta kunagi, ja et nõustud temaga- kas sa käid muidu tik-is)

Deira said...

Aitäh toetuse eest.

Käin TPL-is.

Anonymous said...

Palun :):) aga ma nüüd arvuti tagant minema. head ööd!