Wednesday, December 27, 2006

Eragon the movie

Eile käisime Druga Eragoni vaatamas. Mina seda (veel) lugenud pole, kui to read listis on see juba järgmine raamat. Sellegipoolest panin väga palju põhimõttelisi ebakõlasid tähele ja tegelikult oli kogu see asi liiga... Tolkien. Paolini haldjad on täpselt samasugused kui härra T-l: nõtked, ilusad, kiired, nad kannavad isegi sarnaseid riideid. Dru mainis midagi sellest, et haldjalinna pääsemiseks on vaja sõita mööda jõge kanuuga, mis on väga kerge ja kiire (tuleb tuttav ette?). Samuti on seal nii mõnigi nimi, mis oleks justkui LotRist maha kopeeritud või sinna paar tähte vahele pandud, et mingigi erinevus oleks. Näiteks Beori mäed. Dru mainis mulle eile jälle midagi mingist Ardweni-nimelisest järvest. Midagi oli veel, aga see ei tule meelde hetkel.

Ja siis see haldjakeel. Nii palju, kui mina seda filmis kuulsin, oli see väga ebaloogiline ja ebaloomulik. Loogiliselt võttes peaks nii voolujoonelistel ja nõtketel olenditel olema samuti väga sujuv ja vokaalirohke keel, nagu oli Tolkienil, kuid kõik näited, mida Eragoni filmis kuulda sai, olid midagi stiilis "rzskhmpstlegbvo".

See on kõik, mida ma praegu "Eragoni" kohta öelda tahan. Vist.

Stay tuned for more.

P.S. Kas Paolini avaldas esimese osa, kui ta oli 16 või 17? Tegelikult pole sel vahet, mul on ikkagi vaid kaheksa kuud aega, et teda ära omada.

1 comment:

Anonymous said...

Hahaaa xD
See post oli naljakas. :D